لزوم شتابدهندگی

یقینا افراد نمی توانند به سادگی کسب و کاری داشته باشند و در کوتاه مدت به سرعت چشمگیری برسند بنابراین تنها راه اندازی کسب و کار نیست که فرد را به هدف نهایی خود از کارآفرینی سوق میدهد بلکه توسعه و سرعت بخشی به آن است و در بسیاری این توسعه نیازمند برنامهی مدون و حمایت مالی است که باید از جایی ای منبعی به کسب و کار تزریق شود و با آموزشهای نوین برنامهی دقیقی برای رشد کار فراهم کرد به همین علت حضور شتابدهندهها اهمیت بسزایی دارد تا افراد با مجموع آموخته ها و هدایتگری های آنان به کسب و کارشان سرعت لازم را بدهد.

گسترش ایده های استارتاپی در میان جامعه ی بشر را نمی توان نادیده بگیرید، روزانه هزاران ایده تبدیل به عمل می شوند تا علاوه بر خلق ارزشهای مالی و معنوی زمینه را برای نوآوری فراهم کنند وجود یک شتابدنده منجر به خلق ارزش برای کسب و کار میشود و این ارزش به سادگی حاصل نمیشود بجز آنکه، طراحی دقیق، زیرساخت مناسب، حمایت مالی لازم در در آن لحاظ شده باشد و با یک نقشهی راه پایدار و منسجم، کسب و کار را به نقطه ی مورد نظر برساند. بنابراین ما با داشتن کادری مجرب در این خصوص و با رعایت کلیهی اصول مهندسی کار در تجارت آنلاین، علاوه بر ارائهی بهترین خدمات، از اتلاف منابع مالی و زمانی متقاضیان جلوگیری خواهیم کرد. هم اکنون افراد خلاق یا دارای ایده و یا کارآفرینانی هستند که یا ایده را در سر می پرورانند و یا در حال راه اندازی کسب و کارند و یا اقدام به راهاندازی کسب و کار خود کرده اند. عدم شناخت بازار و برنامه ی توسعه ی کسب و کار سبب می شود تا اغلب آنها با شکستهای سنگینی مواجه می شوند که در نهایت عطای کارآفرینی را به لقایاش میبخشد مهمترین چالش فراروی این قشر نبود برنامه ی شتابدهی است تا سرعت و روند پیشرفت کسب و کار شدت دهد. زیرا اکثر آنان از ایدهها و پلانهای چگونگی افزایش سرعت رشد کار و کسب بیاطلاعند باید هم بی اطلاع باشند زیرا همه چیز را همگان دانند و یک فرد یا یک گروه که ایدهای در سر میپروراند با چم و خم بازار و ساختار توسعه ی رشد تجارت غریباند و اطلاع دقیقی از آن ندارند. بنابراین وجود مراکز تخصصی جهت پیشرفت و سرعتبخشی به کار و کسب امروز به وفور افزایش یافته. شتابدهنده ها یکی از مهمترین ارکان چرخه ی کارآفرینی نوین هستند و در سراسر دنیا حجم قابل توجهی از این مرکز برای ارایهی خدمات در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

شتابدهنده ها در گامهای آغازین، از کسب و کارهای در حال رشد را با ارائه ی خدمات مهندسی، دوره های آموزشی، مربیگری و عرضه سرمایه و تسهیلات مالی حمایت می کنند. طیف وسیعی از فعالیت شتابدهنده ها بر روی ستارتاپ ها متمرکز است تا در یک بازه ی زمانی معینی بستر و تجربه ی رشد سریع آن مهیا گردد. مهمترین دلیل پیداش ماهیت شتابدهنده ها وجود حجم عظیمی از تبلیغات پیرامون حمایت از استارتاپ و سرمایه گذاری در آنهاست. شتابدهنده ها در دنیای استارتاپی نقشی کلیدی را بازی می کنند. به نحوی که پتانسیل قابل توجهی برای شتابدهی به کسب و کار را در برنامه ی خود دارند. بستگی به حجم، نوع و تنوع خدمات آنها، بخوبی قادرند تا زمینه ی توسعه ی پایدار یک تجارت را رقم بزنند هرچند فقدان چابکی و کپی برداری سبب می شود تا استارتاپها از مزایای خاص یک شتابدهنده ی واقعی بی بهره بمانند اما اگر به واقع یک شتابدهنده ی حرفه ای را همراه خود داشته باشیم از تمامی مزایای آن در کوتاه مدت و بلندمدت بهره مند خواهیم شد. بدیهی است اینگونه استفاده از تکنولوژی سرآمد بهبود تجارت و درنتیجه افزایش تعامل با مشتری و بالا بردن راندمان کسب وکار خواهد شد.

مهمترین هدفی که می توان از این راهکار انتظار داشت این است که یک شتابدهنده، از ابتدای کار یک استارتاپ را تحت پوشش خود درمی آورد و با ارائه ی خدمات مربیگری، فضای کار اشتراکی، اصلاح طرح کسب و کار و گاهی نیز با تأمین سرمایه اولیه برای یک شرکت نوپا، درصدی از مالکیت آن را در اختیار می گیرد و در عوض به مالکان کسب و کار، آموزشهای لازم و خدماتی مفید را در مسیر ارزش آفرینی سریعتر و برای کسب موفقیت بهتر را خواهند داد. شتابدهنده یک گروه یا شرکت سازماندهی شده ی منسجم و مشخصی است که در آن افراد و تیمهای دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب کرده و در یک دوره ی کوتاه چند ماهه خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربیگری، سرمایه اولیه و ارتباط با شبکه ی سرمایه گذاران را فراهم می کند بنابراین هر تیمی که موفق به اتمام دوره ی شتابدهی شود، تبدیل به شرکتی نوپا می شود که شتابدهنده به ازای خدماتی که ارائه نمود، درصدی از سهام آن کسب و کار را از آن خود میکند. همین مهم سبب میشود تا موفقتر عمل کنید و به بازار و نتیجهی مورد نظر نایل شوید.

مزایای شتابدهندگی در سایکو

  • همگام با تکنولوژی روز دنیا در ایجاد و بهبود کسب و کار
  • افزایش تعامل بیشتر و راههای ارتباطی با مشتریان
  • هدفگذاری دقیق روی جامعهی بازار هدف
  • افزایش اعتبار نام تجاری بهواسطه طیف وسیع مخاطب
  • افزایش راههای معرفی سازمان، محصولات و خدمات
  • سهولت در استفاده از امکانات و تجهیزات
  • ایجاد تنوع در نحوهی معرفی کسب و کار
  • افزایش توانایی در رقابت مؤثر با رقبا
  • امکان جذب سرمایهی اولیه
  • ارائه ی محصولات و خدمات به شیوهای متفاوت
  • استفاده از دورههای آموزش کاربردی
  • دریافت خدمات مربگیری شتاب
  • افزایش سبد فروش محصولات و خدمات
  • افزایش سطح سرعت در دسترسی مشتریان
  • استفاده از متخصصین مجرب در پیادهسازی
  • مشاورهی رایگان قبل، حین و بعد از ارائهی سرویس
  • هزینه بسیار مناسب نسبت به سایر ارائهدهندگان
  • آموزش مالکان کسب و کار
  • پیاده سازی بر روی انواع ساختارهای کسب و کار
  • تدوین استانداردهای ارتباط و وفادارسازی مشتریان
  • حفظ محرمانگی اطلاعات